Min fotgrafering; tre källor för kunskap och inspiration

Foto: Ea





















I det här inlägget vill jag dela med mig av tre källor där jag funnit inspiration och kunskap. Att foto är hett just nu har nog inte undgått någon. Själv ser jag det överallt. Om du är intresserad av foto och vill utveckla ditt eget fotograferande så kommer här mina bästa tips.

Kurser
Gå en kurs och träffa andra som delar ditt intresse! Det finns säker mängder med bra fotokurser och utbildningar runt om i landet men för er som bor i Stockholm så kan jag varmt rekommendera Fotografiska akademin. Själv så gick jag nyligen kursen "fotografering för föräldralediga" som hölls av Mia Galde. Det är en grundläggande kurs på fem till fällen som gav massor av inspiration och konkreta tips i allt från teknik till komposition.

Bloggar
Det finns så många intressanta bloggar! Mitt främsta tips vad gäller bloggar är att blanda din läsning. Läs både rena fotobloggar men även bloggar som handlar om andra ämnen. Där finns ofta mängder av fina bilder att inspireras av. En av mina favoriter är Mokkasin som tar drömska romantiska bilder av sitt familjeliv.

Böcker
Ja även här finns såklart en uppsjö att välja bland. Jag kan tipsa om Scott Kelbys böcker i serien "Digitalfotografi: lär dig yrkesfotografens hemligheter - steg för steg". Jag gillar det enkla och pedagogiska upplägget.

Men viktigast av allt... ut och fotografera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du...

.